Försäkringskassan

Försäkringskassan. - Brev efter brev efter brev bara kommer ner i brevinkasstet. Man skickar hur mycket som helst till Försäkringskassan, men hela tiden så står det i breven man får hem att det är fel, det fattas dittan det fattas dattan. Hum!! Tre gånger har jag idag skickat in sjukintyg från min läkare om sjukskrivning till Försäkringskassan. Men nu kommer det åter igen att jag inte har någon rätt att få sjukpengar av dom för den och den perioden då det saknas sjukintyget från min läkare. Jag har ringt dom och stått i kö i över tjugominuter och försöklarat att jag har skickat med det varje gång och min läkare tycker det är konstigt att jag kommer och frågar om nya papper hela tiden eftersom jag har skickat in det! Men men nu är det sista gången gör dom av med papperna så ger jag fan upp alltså!

Nu har jag också börjat med att fylla i om bostadsbidrag. Jag har aldrig kommit underfull med hur man ska skriva och vad det är jag ska fylla i. Men nu fick jag tummen ur röven och fixade mig en telefontid till en handläggare eller vad dom nu heter där jag förklarade vad jag inte fattade hon fick förklara vad dom menade och hon sa vad som skulle fyllas i och vad som skulle skickas med. Nu ska jag bara fixa kopia på alla saker som ska skickas med sen är det klarat och jag hoppas innerligen att jag får ersättning från dom. Det hade verkligen varit en lysande sak eftersom min ekonomi är som den är och varit nu i snart två år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0