Läraren Elina

Läraren Elina. - Jag finner inga ord, jag är så nervös som man kan vara. Jag tänker hela tiden, kommer jag fixa detta? Jag har varken utbildning eller har aldrig någonsin hållit i en klass förr. Jag tog på mig denna utmaningen för att se vad som är roligast, att jobba på dagis eller att verkligen stå i ett klassrum inför alla barnen och undervisa. Detta började med att jag fick en tid inbokad, hela natten har jag funderat på vilket ämne det kan vara och hur jag ska göra. Har inte sovit en blund på hela natten alltså. Sen idag när jag öppnar upp min mejl läser jag att fler tider är nu inbokade. SHIT!!!!

Men det roligaste av allt är att jag verkligen kommer tillbaka till min gamla skola som jag själv gick och led i från femman till nian. Alla lärare som var dumma och behandlade mig orättvist, till och med stryk har jag fått ta emot. Jag hade ett helvete på jorden under hela min skolgång och det var de som fick mig att hoppa av. Men jag glömmer aldrig alla underbara vikarier som vi har haft genom tiderna. Där en tjej kom till mig för hon såg hur ledsen jag var där i hörnan, hon sa till mig att du är inte ensam om att ha haft det jobbigt. Dom var likadana mot mig, därför ville jag bli lärare för att jag ska bevisa att det finns snälla såna som bryr sig om barnen. Det fick mig en kick upp på fötterna igen. Och nu ska jag bevisa för mina gamla lärare som verkligen inte trodde jag skulle komma någonstans i livet att här är jag nu och idag ska jag börja undervisa. Det är sjukt och det är spännande! Jag hoppas jag lyckas men kommer vara nervös som bara den!!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

stackare säger jag bara som skall vara på en skola! Bättre med dagis.Vilken skola då/årskurs ? :)

2012-02-29 @ 16:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0