Grannar som inte visar någon som helst hänsyn

Grannar som inte visar någon som helst hänsyn. - Jag har haft problem med vissa grannar i trappan nu ett bra tag. Och snart går jag i eld av lågor eftersom dom skiter i att visa hänsyn för oss andra som bor här. Det började med när jag flyttade in här, då såg dom väl att jag va ung och hade såklart en hund. Vad är inte bäst att göra då? Jo skicka in massa skit lappar i min brevlåda och skriva att alla är trötta på min hund som skäller om dagarna. Vilket jag tyckte va lite roligt. Under den tiden som jag hade fått lappen, hade varken jag eller Zakimbo bott här på över en vecka. Alltså va det ju verkligen inte min hund som skällde.

För det andra så ja det finns en hund här som skäller dag som natt och är jätte jobbigt. Men istället för att tro ja det är hon som är ung och har hund som skäller, så kan man ju ta reda på fakta istället för att skriva massa skit lappar. Det finns fler i trappan med hund. Och redan från början visste jag exakt vilken hund det va som förde ett jävla väsen här. Det är till och med den äldsta av oss alla i trappan, hennes hund skäller och skäller i flera timmar i sträck. Jag har sagt till hennes son som brukar komma hit och hjälpa sin mamma, jag har även sagt till henne ett par gånger och gått ner till kontoret på området och sagt ifrån. Men ändå står hunden och skäller fortfarande!

Problem nummer två i trappan är grannarna som verkligen stör om nätterna och tidiga morgnar. Det är precis som dom våldtar sin dörr med nyckeln och smäller igen dörren så att fönsterna och min ytterdörr skakar. Dom grannarna som har skickat in lappar i min brevlåda om min hund till och med. Det gäller samma hur dom rör sig i trappan, det är skrik och allt man kan tänka sig om nätterna när dom kommer hem. Vilket jag inte tycker är OK. Man måste visa hänsyn om nätterna faktiskt. Det finns folk som sover och som vaknar av detta och det vill jag dom ska förstå.

Problem nummer tre är en tjej som varken visar hänsyn eller gör något åt det man har skrivit nere i trappan till henne. Varje morgon 04.30 då börjar hon klampa ner för trapperna med vädliga elefantsteg och inte nog med detta. Det är precis som hon stöter emot järnräcket med något så det verkligen hörs ännu mer. Precis som man tar en pinne i handen och drar i ränderna..

För två dagar sedan fick jag nog med allt detta skit. Man måste kunna få bo i en trappa och att alla ska ta hänsyn till varandra. Som sagt man ligger och sover och ska inte behöva bli väckt för nör någon håller på med att fara ett sånt himla liv. Jag satte upp en lapp på ytterdörren där nere, där jag skrev att man måste börja visa hänsyn och att det inte går med att smälla med dörrarna och gå som elefanter i trappan och skrika om nätterna. Två saker och blivit bra. Det är ingen mer om kvällar/nätter som smäller med dörren, nu är det bara dagarna dom håller på eller kanske inte tänker på det. Men hon där tjejen på tredje våningen är värre än någonsin med sina elefantsteg och med räcket i trappan. Vilket jag kan bli ännu mer irriterad på!! Varför ska man göra allt värre bara för att någon vågar säga ifrån?! Fattar det inte och det stör mig något fruktansvärt. Blir det inte bättre snart så ska jag stå färdig och redo halv fem på morgonen nere i trappan och verkligen säga till henne att nu får det väl vara nog!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0