Passiflora

Passiflora. - Innan jag träffade baby så var jag absolut inte intresserad av blommor alls. Visst jag kunde tycka dom va fina och så, men inget mer än det liksom. När jag fick min första blomma av baby blev det en vacker passiflora. Jag glömmer det aldrig och det var där mina ögon började öppnas för just att blommor var så fantastiskt, dom gav ju mer liv i lägenheten än vad inga blommor alls gjorde. Det va fint att ha och det kändes mer och mer hemtrevligt.

Men just denna underbara växt som passiflora har nog blivit en favorit. Jag minns att jag vårdade den med kärlek och jag tog verkligen hand om den. Tittade och blev glad då blommorna slog ut och blev överlycklig då det kom mer knoppar. Den levde väldigt länge tills man fick spinn på vissa blommor här i lägenheten. Spinnet tog död på dom flesta och tyvärr just den blomman. :-/

Igår när vi var i Sjöbo, så ville jag visa min älskade en stor blomsteraffär och där mina vänner fann jag en Passiflora som jag så jävligt gärna hade velat ta med mig hem. Men dock inte för det priset, så det fick bli en bild istället som ett minne på vad jag såg.

Fler blommor som jag verkligen älskar är ju, Orkidé, murgröna, sen en annan blomma som jag bara har sett i Thailand. Så den vet i fan vad den kan heta. Men men!


Passifloran jag såg i Sjöbo.

Här har vi första blomman (Passiflora) jag fick av baby.

Orkidéer

Blomman jag inte vet namnet på..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0