Konsten att välja rätt

Konsten att välja rätt. - Jag och baby har pratat lite fram och tillbaka när det gäller vagnar. Vi har båda ett stort krav och det är att ha midre hjul längst fram så det går lättare att köra vagnen. Men när man tittar i Malmö på alla unga människor som har barn, så har ju allaihopa samma vagnar, hur tråkigt är det inte alltså? Jag har ju själv alltid varit en sån som inte vill ha allt som alla andra har, vill ha dom lite udda sakerna så man kan sticka ut från mängden.

För det första så har ju typ alla unga föräldrar Brio Sing vagnen. Och inte nog med det, så har dom alla den också i svart eller mörka färger. Var tar alla färger vägen, som gör lite ljus i vardagen?! Jag tycker det är tråkigt, jag skulle vilja ha färgklickar här och där och inte allting som ska gå i färgen SVART! Jag vet att min älskling håller med mig i just detta med färger, för han är också en färgprick i vardagen som ger en glädje genom att bara se hans kläder ochj färger. Just nu sitter jag här själv och kollar läget på olika vagnar och modeller bara för att se vad man kan finna i vagndjungeln.. Kanske finner man något som är lite av det där extra som inte alla Svensson eller alla unga mammor har i Malmö!











Färgerna är så jävla sköna...



Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch detta inlägget gilla inte jag.. Jag var en ung mamma när Kevin kom till världen. Jag kollade också runt på dessa färg glada vagnarna men det visa sig att de flesta färg glada vagnar hade ett dåligt märke som inte var speciellt positivt. Då jag hellre ville att lilleman skulle ha en bekväm vagn och en som han kunde ligga säkert i, det var mitt mål när jag skulle köpa vagn. Jag hitta våran emmaljung nitro city som är en kanon vagn som rekommenderas stark hos babyproffsen. Tyvärr fanns det inga glada färger så vagnen blev svart (men röda streck). Jag tror inte det handlar on svensson eller ung förälder utan man väljer ju såklart det bästa för ens barn inte det bästa för ögat. Svart eller inte svart :)

2012-02-28 @ 15:44:27
Postat av: elina

Hejsan Jonna!

Nä Men Emmajunga är ju ett bra märke aboslut och det är inte många många du ser där ute som har det. Utan alla har Brio Sing som jag skrev. Jag tycker Brio Sing är så jävla ful faktiskt (ursäkta orden) Men den är så kantig och alla alla har den. Kvittar om du går på Rosengård eller om du går på ett köpcenter så har banne mig alla den. Svart enligt mig är väldigt tråkigt jag har alltid tyckt det .. men smaken är som baken den är delad.



Men många som väljer svart är för dom inte vågar har färg eller så är det för just dom vagnarna inte har färg eller för dom är rädda för det ska synas skit i vagnen. Så har många sagt iaf .. Men jag ska nog hitta en vagn som inte alla andra har .. För jag är trött på Brio Sing den är ful tråkig och som sagt alla har den ..

2012-02-28 @ 16:23:43
Postat av: Anonym

Hej!



Att dem flesta unga mammorna, som du säger, har en Brio sing kan vara för att det är en BRA vagn, från ett bra välkänt märke, till ett mycket bra pris. Vagnar är som allt annat - man får vad man betalar för. Vagnarna du länkat ovan får mig, som mamma på 23 år, att tycka dem ser trashiga ut. För mig är det utländska personer som köper dessa, folk med mycket låg inkomst och folk som inte bryr sig om vad deras barn åker i. Det är dåliga, fula och oerhört konstiga vagnar.



Jag tycker att du kan se över dessa vagnarna..

Emmaljunga i alla modeller.

Brio, har många modeller.

Teutonia.

Bugaboo.

Och sen finns det andra också men just dessa finns i fina färger också! :)



Kom ihåg att du får vad du betalar för!

2012-02-29 @ 13:20:26
Postat av: Anonym

ANONYM:

Klart man får vad man betalar för. Jag har inte sagt att jag ska ha dom här jag visar i bloggen jag visar vad färger kan göra för det första. Och att jag inte vill ha som alla andra svarta tråkiga brio sing ..



Sen ja vagnar är dyra som fan och har man inte den ekonomin så är det jobbigt också eller? En vagn jag vill ha går på 10 tusen kronor och det är en Emmajunga, men då får jag ännu inte med färg som jag är ute efter..



Sen det du skriver att just dom jag visar här är dåliga och att dom är utländska dom som har dom här. Går jag på rosengård ser jag INGEN med denna vagnen så där har du helt fel för dig för alla utländska har BRIO SING som jag skrev innan .. Men du säger även att denna är dålig? Hur kan man säga att en vagn är dålig som du inte ens själv har?



Men emmajunga är dom finaste men vill dom ska vara i mer färger än vad dom är i .

2012-02-29 @ 13:27:03
Postat av: Anonym

Jag har många vänner som envisats med att köpa denna, ALLA och då menar jag ALLA fem vänner som haft dem, har fått köpa nya efter 3 månader.

2012-02-29 @ 18:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0