Så mycket man inte ska göra

Så mycket man inte ska göra. - Många av er här inne säger att det inte är bra att färga håret när man är gravid. Vissa säger att det är farligt till och med. Men nu är det som såhär att jag har tagit reda på varför man säger att man inte rekomenderar kvinnor som är gravida att färga håret.

När man är gravid har man mycket mer hormoner i kroppen. Och varför ska man då undvika att färga håret?! Jo det är som såhär att vissa kvinnor tål inte att färga håret under en graviditet. Kvinnor har tappat sitt hår när dom färgat det. Och det är till och med hos frisören. Därför ska man undvika detta! Och jag har frågat mer än en expert och det är bara därför. Många andra skriver att det är farligt på grund av att det går in i huvudet, men så har inte jag fått svar på. Alla får olika svar, men nu har jag fått mitt. Mitt hår sitter kvar på huvudet också för den delen.!

Det är samma många säger till mig. Nä men Elina du får inte dricka Te för där är koffein Elina du får inte dricka coca cola nu när du är gravid du får inte äta det och det. Alltså helt ärligt! Man får äta sakerna man får dricka sakerna. Tänk när era mammor var gravida med er. Hur många tror ni inte stor rökade och drack kaffe som bara den? Jo många och det blev inget fel på er för det! Så det är bara tramsigt att man ska undvika så himla mycket. När man är gravid ska man njuta och äta det man gjort innan har min doktor sagt till mig. Alla saker som står på internet om detta med mat är egentligen bara skit.

Tänk så bra det är att jag har slutat röka tre askar om dagen istället. Och miljoner kvinnor som är gravida där ute dom röker som skorstenar och riskerar sina barn väldigt mycket. Men det är inget fel på barnen ändå! Tänk hur många som tar drogor och dricker alkohol och får hur fina friska barn som helst..





Och ja vissa saker ska man undvika mer än andra. Men allting handlar om sunt förnuft!


Kommentarer
Postat av: layla

menade inget när jag skrev det, det var bara vad jag hört :) me vad bra du tog upp det för nu fick jag lära mig varför, trodde faktiskt som du skrev att det går in i huvet för de är vad jag har hört :) ha en bra dag

2012-02-08 @ 13:54:18
Postat av: layla

menade inget när jag skrev det, det var bara vad jag hört :) me vad bra du tog upp det för nu fick jag lära mig varför, trodde faktiskt som du skrev att det går in i huvet för de är vad jag har hört :) ha en bra dag

2012-02-08 @ 13:54:48
Postat av: Elina

Nä alltså jag tog inte upp detta bara för du skrev. Tog det inte illa åt mig. Men det jag kan bli arg över är när folk runt om mig tjatar på mig du får inte dricka te du får inte äta lax hit och dit. Såna saker får man visst äta och dricka det är bara löjligt.



Men det med håret det frågade jag faktiskt min frisör om varför man inte får och jag har frågat min läkare också .. Så det skrev jag bara om nu. Men liksom jag har tappat mitt hår på grund av hårfärgning en gång och då va jag inte ens gravid. Så man kan liksom tappa det då med. Och nu när man är gravid så kan färgen bli fel i håret också det blir inte den färgen man ville ha. Men det kan det annars också. Men många sagt att det är farligt det går in till barnet men nä det är skit prat. :)



Så hoppas för guds skull att du inte tog åt dig nu.

Kram / elina

2012-02-08 @ 13:59:31
Postat av: Sandra

Jag har sagt till mig själv att allt i lagom mängd är ofarligt. Och med rött kött och liknade säger jag till alla, Så länge all mat är tillagad som jag äter är jag nöjd med de :) Tycker själv inte om allt detta tjat runt omkring. Men har du slutat röka helt eller bara dratt ner?

2012-02-08 @ 14:08:19
URL: http://sbengtsson.blogg.se/
Postat av: elina

Sandra: Det går inte att kommentera i din blogg. Jag röker inte alls mer överhuvudtaget :) 13 December fick vi veta och då slutade jag :) Från minst två askar om dagen brukade alltid vara tre och sluta så är ju bara det ett stort plus. Men det är ju så många som röker under hela graviditeten. Jag har ätit medium kött på resturang och det är iheller inget farligt .. men att äta jätte blodigt ska man ju undvika

2012-02-08 @ 14:29:03
Postat av: Sandra

Tack för att du sa de.. Kollat på problemet, och det verkar vara så att de inte går att kommentera mina inlägg som jag gör från telefonen.

2012-02-08 @ 15:23:32
URL: http://sbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0