Planering av lägenheten

Palnering av lägenheten. - Vi har ju absolut ingen aning om vi ens kommer hinna få något större innan bebisen i magen kommer ut till världen. Därför måste jag redan nu börja planera så smått inne i hövve vad som måste bytas ut och hur vi ska göra så allting får plats. Visst jag har en stor 1:a på 43 kvadratmeter, men det finns så lite utrymme för kläder och andra saker.. Jag har ritat upp allting på papper nu och kollat runt på nätet vad det kan kosta om man nu ska ha allting nytt eller vad man ens kan ha för det ska se bra ut!

Hallen:
Där vi behöver planer om lite, visst det är en mini hall, men man får ändå plats för någon hallmöbel med lite lådor i alla fall. Sen skulle jag gärna vilja måla om den till en ljusfärg så det blir lite ljusare. Flytta speglar och lite andra saker..

Badrummet:
Där inne är allting som det ska. Visst det är väldigt litet, men vi kan få upp ett skötbord på väggen över toaletten. När man inte använder skötbordet så kan man fälla upp det igen. Mycket praktiskt tycker jag! Sen vill man såklart ha lite mer handdukar och så.. Kanske hitta något bra som man kan ha alla flaskorna på väggen, för just nu står allt på badkarskanten och det är inte alls bra eller snyggt!

Köket:
Det är stort, men jag skulle ändå vilja ta bort hyllorna på väggen och spackla igen håller måla väggen. Sen så skulle jag vilja ha ett nutt köksbord som jag har hittat på Ikea så länge. Tror man kan göra köket riktigt bra faktiskt.

Sovrum/Storarum:
Om vi börjar med delen där sängen står, så vill jag ha ett litet nattduksbord med lådor där Baby kan ha alla sina saker i lådorna och inte uppe på!!! Sedan blir det att ha en spjälsäng precis i slutet av våran säng på bredden.. Ett Datorbord där älsklingen får plats med sin stora dator.

Storarummet, då ska den ena soffan bort. Sen så skulle jag vilja ha nya kläder till den andra soffan, men eftersom det kostade mer än vad jag trodde så vet jag inte om det är bättre att köpa helt ny soffa istället?! Sen ska kabeltrumman bort och ett litet enkelt soffbord komma dit istället. Tv-bänken ska bort och hela sidan där ska vi ha byrå i stället med 9 lådor där vi får plats med jätte mycket kläder och andra saker i.

Men sen vet jag inte alltså om allting kommer ens få plats?! Men om en soffa åker bort gör det mycket plats och om vi tar bort det lilla datorbordet och sätter dit ett större och bättre blir det nog bra. Och tar vi bort den stora kabeltrumman och sätter ett mindre soffbord där sparar vi ännu mer plats. Plats är just nu väldigt viktigt och det ska inte vara möbler på möbler.. Men ett akvarium på 540 liter vet jag fan inte hur det ska ens få plats i köket. Det kommer bli trångt som fan. Men ja vi får se!!!


7495:- Kostar soffan 199:- Kostar soffbordet

Stor byrå med sex lådor 1195:- Och en mindre bryå med tre lådor 599:-

Det är dom här jag tänkte sätta ihopa till en lång skänk som tv-bänk. Så har man ju jätte mycket lådor att ha kläder och andra saker i.


Nattduksbord med lådor till babys tabletter och allt som han idag har på en kista synligt. 449:- Spjälsäng 599:-

Skötbord som man hänger på väggen övanför toan. Lätt att ta fälla upp och ner. 499:-

Köksbord man inte behöver vara rädd om att bebisen kommer slå saker i. 699:-


Kommentarer
Postat av: Jonna

Om du känner för att bli av med dina soffor skänk mig en tanke då jag letar efter en 2a och en 3.a ist för min divansoffa :P hehe.

2012-01-20 @ 22:08:00
Postat av: elina

Jonna, vad har du för divansoffa ? Vilken färg är den? För jag skulle vilja ha en liksom haha..

2012-01-20 @ 22:21:23
Postat av: Jonna

http://em.com/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_FileID=2a19fd2d-9360-40c8-8284-9463a6e2887f&MediaArchive_Max_ImageHeight=507&MediaArchive_Max_ImageWidth=770 Jag tror att det blev rätt länk :)

2012-01-20 @ 22:29:50
Postat av: elina

Vill du inte ha den mer ? ...

Vad vill du ha för den så fall???

2012-01-20 @ 22:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0