Idiot jävel

Ibland undrar jag om människor har fått sina körkort i sina flingpacket. Idag var jag med om en hemsk upplevelse som jag helst inte vill vara med om igen. Efter att jag hade kört baby till jobbet och var på väg hem, så hände det. I den stora rondellen på Rosengård där man kör jättefort var där en idiot som hade bilen fullpackad med saker och han kollade tydligen inte att jag låg i ytterfilen. Där ser jag hans bil komma närmre och närmre mig i sidan samtidigt som jag glider allt mer in mot räcket också på andra sidan. Snabb som man är tvärnitar jag och Zakimbo åker först in i instrumentbrädan sedan flyger ner på golvet i bilen. Hade jag inte gjort detta hade det blivit en krock rent ut sagt. Jag kanske inte ens hade suttit här nu? Det hemskaste av allt är att man ser för fan livet passera förbi när man upplever en sån här sak. Men inget hände med bilen och inget hände med mig mer än att jag fick ont i magen där nere och att jag blev sjukt rädd att något skulle hända oss. Men som sagt vissa borde inte få ha körkort!

Kommentarer
Postat av: Anna

För både din och hundens säkerhet, köp en sele eller korg o ha till honom o knäppa fast honom i bältet..

Svar: Alltså en vanlig sele som man har när man går ut med honom ??? hur ska man såfall knäppa fast honom i bältet?
Elina Holmqvist

2012-06-20 @ 09:24:03
URL: http://aeblixt.blogg.se
Postat av: Anna

Nä det är speciella bilbälten för hundar.. finns för katter o sånt med.. :) eller sätta honom i en bur.. så inte han flyger iväg om du behöver tvär bromsa eller om han kanske börjar springa rundor i bilen

Svar: japp ska kolla på det idag :)
Elina Holmqvist

2012-06-20 @ 10:03:28
URL: http://aeblixt.blogg.se
Postat av: Elin

Finns dom som inte har körkort som också kör bil och det är med farligt och läskigt att veta att folk gör!
Stoppar polisen dig så får du böter på att du inte haft sele på din hund så att du tänker på det alla djur som åker i bil skall vara fastspända!

Svar: har fixat sånt idag
Elina Holmqvist

2012-06-20 @ 15:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0