Nu har man bytt mobil

Nu har man bytt mobil. - Ja det var inte länge jag hade min Nokia Lumia 800, jag saknade för mycket min Iphone så jag bytte den mot en Iphone 4. Men idag var jag runt överallt för att se var jag kunde låsa upp iphone. Jag gick överallt i hela Malmö och vart jag än kom så sa dom att det inte gick att låsa upp en Iphone 4. Och när jag gick till ett annat ställe frågade dom mig vad det var för operatör på min Iphone och då svarade jag Telenor och med en gång säger dom det funkar INTE. Jag bara tänkte vad fan, här har man bytt mobil och nu kan jag inte låsa upp den, v ad fan ska jag göra liksom?! I en annan affär säger han till mig att hade jag inte haft den senaste uppdateringen på den så hade han kunnat fixa det med ett chip. Men nu var den ju på den senaste och jag hoppades på att sista bästa kunde lösa mitt stora problem. Ja visst kunde han lämna in mobilen och göra så att dom låser upp fabrik någonting och då kunde jag använda min Iphone och allting kunde jag ha i den då GRATIS. Men priset på detta kostade 1500:-

Eftersom jag måste ha en mobil för att folk och mitt jobb ska nå mig var man ju tvungen att göra detta. Men det är väldigt sura pengar eftersom jag inte skiter ut dom precis. Jag hade räknat med MAX 500:- för det har alla mina andra mobiler kostat att låsa upp. Men nu blev det tusen kroner till och just nu är det en enorm ångest. 1000 kronor hade jag kunnat betala min mat för för att kunna leva i månaden, 1000:- hade jag kunnat köpa något fint för till bebisen. Men men sätter man sig i en sådan situation så kostar det vad det smakar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0