Vecka 28

Vecka 28. - Idag har man gått in i vecka 28. Känns så konstigt att tiden bara går fortare och fortare liksom för varje vecka som går nu. Inte många veckor kvar som man ska gå i innan lilla Smulan kommer till världen.

Hur mår jag egentligen?! Jag mår faktiskt ännu inte helt hundra, detta har varit en jobbig graviditet om jag får säga det så.. Från vecka 7 till 28 har jag mått illa och jag kräker fortfarande. Innan mådde jag illa och kräkte hela tiden, men sedan blev det bättre med tiden som gick. Men varje gång middagen är nere i magen så mår jag sjukt sjukt illa, det känns som maten inte riktigt går ner utan stannar i bröstkorgen tills det inte går mer och maten kommer upp varje dag. Sen är det min halsbränna om kvällarna som är sjukt jobbig då jag också kräker som en gris. Jag har fortfarande inflammation i mina hälar och försöker gå så mycket som möjligt ändå fast den otroliga smärtan.

Men fast allt elende så har jag aldrig ändå mått bättre i mitt liv. Jag älskar att vara gravid och det är en otroligt stor och härlig känsla som inte går att beskriva. Så allt detta är värt var endaste minut av tiden som gravid, men klart hade man önskat man hade mått bättre såklart. Men man ska inte klaga då det finns andra som har det ännu värre än jag!



Vecka 28


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0